Christianne Niesten


Christianne Niesten werkt als docente bij de Academie voor Beeldende Vorming, Fontys Hogeschool voor de Kunsten te Tilburg. 

“Toen ik voor het eerst het gebouw van Fontys Hogeschool voor Kunsten binnenstapte, was ik aangenaam verrast door de prettige en stimulerende sfeer die er heerste. Het leek mij een heerlijke plek om student of docent te zijn; een plek overigens waar al mijn passies verenigd zijn onder één dak: dans, toneel, muziek en beeldende kunst. 
Zelf heb ik kunstgeschiedenis gestudeerd aan de Leidse Universiteit. Na mijn studie ben ik jarenlang docent geweest aan de Vrije Academie voor Kunsthistorisch Onderwijs en was vast rondleider bij ondermeer het Rijksmuseum te Amsterdam. De laatste jaren werkte ik als conservator en adviseur bij een omvangrijke Nederlandse bedrijfscollectie.”